ΞΕΝΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΠΡΩΤΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 19ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΑΙΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ξεκινάει στις 3 Μαρτίου 2017, το 19ο Φεστιβάλ Ντοκυμαντέρ Θεσσαλονίκης με έμφαση στην μουσική, την ιστορική μνήμη, τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και την τροφή ως κουλτούρα, μνήμη και δικαίωμα.

Εμείς ετοιμάσαμε μία πρώτη επιλογή για το πρώτο τριήμερο που είναι και εκείνο που κατά βάσει μαζεύει τον περισσότερο κόσμο και τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες τεκμηρίωσης.

Παρασκευή 3 Μαρτίου

17:30 «Οι Βαν Γκόγκ της Κίνας» του Χάιμπο Γιου και Κίκι Τάνκι Γιού. Ένας διασήμος κινέζος αντιγραφέας των έργων του Βαν Γκόνγκ επισκέπτεται το Μουσείο Βαν Γκόγκ στο Άμστερνταμ και αντιλαμβάνεται το πραγματικό νόημα της Τέχνης. Αίθουσα «Παύλος Ζάννας» (Ολύμπιον) Επαναλαμβάνεται το Σάββατο 11 Μαρτίου στις 11:00 στην αίθουσα Τζων Κασσαβέτης (λιμάνι).

20:00 «Oι Ρόλλινγκ Στόουνς ολέ, ολέ ολέ: Ταξιδεύοντας στην Λατινική Αμερική» του Πωλ Ντανγκντέηλ.Μεγάλη Βρετανία. Ένα Gimme Shelter για τον 21ον αιώνα που καλύπτει το τελευταίο μέρος της λατινοαμερικάνικης περιοδείας του «μεγαλύτερου ροκ συγκροτήματος στον κόσμο» και την πρώτη τους εμφάνιση στην Αβάνα. Ολύμπιον  (Πλ. Αριστοτέλους) Επαναλαμβάνεται την Δευτέρα 6 Μαρτίου στις 23:00 στην αίθουσα «Σταύρος Τορνές» (λιμάνι)

 

20:30 «Μπόμπι Σάντς, 66 μέρες»  του Μπρένταν Τζ. Μπέρν. Μεγ. Βρετανία, Ιρλανδία. Μέρα προς μέρα η αφήγηση της απεργίας πείνας του εθνικιστή εθελοντή του «Ιρλανδικού Δημοκρατικού Στρατού» Μπόμπυ Σαντς, που ξεκίνησε στις 1 Μαρτίου 1981 με σκοπό να αναγνωριστεί ως πολιτικός και όχι ποινικός κρατούμενος. Αίθουσα «Φρίντα Λιάππα» (λιμάνι). Επαναλαμβάνεται την Παρασκευή 10 Μαρτίου στις 23:00 στην Φρίντα Λιάππα.

23:00 «Σαφάρι» του Ούλριχ Ζάιντλ. Αυστρία. Μία δυνατή ταινία για το σαφάρι Γερμανών και Αυστριακών κυνηγών που σκοτώνουν αντιλόπες και άλλα σπάνια ζώα ως τρόπαια. Αίθουσα «Σταύρος Τορνές» (λιμάνι). Επαναλαμβάνεται την Τρίτη 7 Μαρτίου στις 20:30 στο «Ολύμπιον»(Πλ. Αριστοτέλους)

Σάββατο 4 Μαρτίου  

13: 30. «Μιφούνε: ο τελευταίος Σαμουράι» του Στήβεν Ουκαζάκι. Ιαπωνία. Ένα πορτραίτο του πιο εμβληματικού ηθοποιού της Ιαπωνίας, που τα έπη με Σαμουράι που γύρισε με τον Κουροσάβα υπήρξαν εξίσου σημαντικές με τα γουέστερν που γύρισε ο Τζων Γουαίην με τον Τζων Φόρντ μετατρέποντας το Φαρ Ουέστ σε μια σύγχρονη μυθολογία. Αίθουσα «Φρίντα Λιάππα» (λιμάνι) Επαναλαμβάνεται στην ίδια αίθουσα την Τετάρτη 8 Μαρτίου στις 23:00.

20:30 «Αγιορείτικη μαγειρική κληρονομιά» του Χρήστου Ματζώνα. Ελλάδα. Γυρισμένο στο Άγιο Όρος αναδεικνύει την τροφή ως πνευματική βοήθεια του φθαρμένου σαρκίου και  μέσο για να ξεπεράσει ο άνθρωπος το ενδιαφέρον μόνο για τον εαυτό του. Αίθουσα «Σταύρος Τορνές» (λιμάνι). Επαναλαμβάνεται την Δευτέρα 6 Μαρτίου στις 13:00 στην αίθουσα «Τζων Κασσαβέτης» (λιμάνι).

23:30 «Ημέρα Απελευθέρωσης» των Μόρτεν Τράαβικ και Ούγκις Όλτε. Νορβηγία, Λεττονία. Ή τέχνη της προπαγάνδας και της προπαγάνδας σε κάθε τέχνη μέσα από την τουρνέ των εθνικομπολσεβίκων «Λέιμπαχ» στην Βόρεια Κορέα, που προσπαθούν να περάσουν το μήνυμα τους μέσα από την λογοκρισία του κομμουνιστικού καθεστώτος. Αίθουσα «Τζων Κασσαβέτης» (λιμάνι). Επαναλαμβάνεται την Κυριακή 12 Μαρτίου στις 23:00 στην ίδια αίθουσα.

Κυριακή  5 Μαρτίου

13:00 «Πορτρέτο του πατέρα σε καιρό πολέμου» του Τίμωνος Κουλμάση. Ελλάδα- Γαλλία- Γερμανία. Ο σκηνοθέτης καταγραφει τον έρωτα του πατέρα του, βοηθού καθηγητή στο Γερμανικό Επιστημονικό Ινστιτούτο Αθηνών , που ενώ ήταν κέντρο κατοχικής προπαγάνδας μάζευε νέους της Αντίστασης και της μητέρας του Νέλλης, σπουδάστρια Σχολής Καλών τεχνών. Ειδικά όμως είναι το πορτρέτο του φίλου τους Ρούντολφ Φάρνες ιδρυτή του Ινστιτούτου και συντρόφου των αδελφών Στόιφενμπεργκ , που πήραν μέρος στην φιλομοναρχική απόπειρα δολοφονίας κατά του Χίτλερ. Αίθουσα «Πάυλος Ζάννας» (Ολύμπιον).

18:00 «Οι τελευταίες μέρες του Σίσμαρεφ» του Γιαν Λάουτερ. Ολλανδία. Το προβλημα εξαφάνισης των Εσκιμώων Ινιαπέκ που ζουν στο βόρειο πολικό κύκλο κοντά στην Αλάσκα  και του πολιτισμού τους , καθώς εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, ο ωκεανός θα «καταπιεί» το νησί τους.  Αίθουσα «Σταύρος Τορνές» (λιμάνι)

20:30 «Σινέ Θησείο» της Μαρίας Ντούζα. Ελλάδα -Γαλλία. Το πορτρέτο του ομώνυμου θερινού κινηματογράφου κοντά στην Ακρόπολη , που επιμένει να ζει σε άλλες εποχές, αλλά που το «Τάιμ» ανακήρυξε ως το κορυφαίο σινεμά του είδους του στον κόσμο.

και «Το μυστικό ταξίδι του Άγιου Βαλεντίνου» του Γιάννη Ξηρουχάκη. Ελλάδα. Ένας αρχιεπίκοπος, ένας ιστορικός και μια αρχαιολόγος αναζητούν τα ίχνη του Αγίου Βαλεντίνου και γιατί αποσιωπήθηκε η μεταφορά των οστών του αναβιώνοντας την Λέσβο των αρχών του 20ου αιώνα. Προβάλλονται με κοινό εισιτήριο στην αίθουσα «Φρίντα Λιάππα» (λιμάνι) Επαναλαμβάνεται την Δευτέρα 6 Μαρτίου στις 13:00 στην αίθουσα «Τώνια Μαρκετάκη» (λιμάνι).